Dress code w firmie – jak się ubierać do pracy?

Dress code

W większości firm obowiązuje pewien dress code. Czasem jest on wyrażony formalnie, a czasem jest to zbiór nieformalnych zasad. Oczywiście dess code będzie zupełnie inny w przypadku sklepu czy lokalu gastronomicznego, niż w przypadku biura. Najczęściej jednak pracodawcy określają w regulaminie pracy jaki dress code ma obowiązywać w ich firmie.

Uniform

W regulaminie pracy zwykle określone jest to jak powinien ubierać się pracownik na danym stanowisku pracy. Mogą to być zasady ogólne np. garnitur, zakryte obuwie, długie spodnie i oczywiście ubiór czysty i schludny. Mogą też obowiązywać konkretnie zasady wraz ze szczegółowym określeniem kolorów, rodzaju odzieży, wysokości obcasów etc. W małych firmach najczęściej stosuje się zasady ubioru schludnego, czystego i dostosowanego do stanowiska, a odchodzi od standardowych uniformów. Czasami firmy stosują ujednolicone koszulki z nadrukiem, przede wszystkim w przypadku pracowników mających kontakt z klientami. Na tego rodzaju koszulkach zwykle znajduje się logo firmy co robi bardzo dobre wrażenie. Fajne koszulki można zamówić na stronie https://www.printlander.pl/

Dress code a kolorystyka

Jednym z bardzo ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę określając zasady dress code jest kolorystyka strojów. Jeśli są to ubrania firmowe, które są w kolorystyce zgodnej z brandem sprawa jest prosta. Może być to jednak skomplikowane, gdy chcemy tylko określić ogólną kolorystykę. Warto wtedy zwrócić uwagę na znaczenie kolorów. I tak na przykład biały symbolizuje spokój i harmonię, czarny elegancję i szyk, niebieski ma zadanie budzić zaufanie, beżowy z kolei ułatwia sobie zjednywanie ludzi. W biurach pracownicy ubrani w takie odcienie zrobią bardzo dobre wrażenie, szczególnie jeśli połączą je z elegancką szarością lub z granatem. W przypadku pracowników, którzy mają kontakt z klientami można postawić na wyraziste i ciepłe kolory. Żółty, pomarańczowy czy czerwony są kolorami radosnymi, kojarzącymi się z energią i uśmiechem, a do tego pomogą klientom w identyfikacji pracowników wśród tłumu klientów. Warto też umożliwić dobranie odcienia pracownikom, gdyż jedni  ze względu na karnację i kolor włosów wyglądają lepiej w ciepłych barwach, inni w chłodnych.