Jak zrobić skuteczną stronę – landing page?

Strona internetowa

Landing page to typ strony, który zdobywa coraz większą popularność w marketingu i jest coraz chętniej wykorzystywana. Landing page zwana też stroną docelową lub stroną lądowania, jest prosta strona internetowa, która wyświetla się użytkownikom po kliknięciu w reklamę. Może to być reklama w mediach społecznościowych, link sponsorowany, link w mailu/newsletterze czy chociażby baner reklamowy. Funkcją stron landing page jest skłonienie użytkowników do działania, które oczekuje firma. Może to być zakup produktu, ale też wypełnienie formularza czy zapis do newslettera.  Strony lądowania są więc doskonałe do zbierania leadów.

Cechy strony docelowej

Wygląd oraz funkcjonalność strony muszą być dostosowane do celu jaki strona ma pełnić. Zawsze jednak konieczny jest chwytliwy nagłówek, który przyciąga uwagę klienta. Następnie strona powinna informować o cechach produktu/usługi, jednak w taki sposób by wykazać korzyści płynące z podjęcia przez klienta działania, z uwzględnieniem jego potrzeb. Pomocne w tym będą wyniki badań marketingowych. Ważna jest też ładna grafika, ale tak by nie odciągała uwagi od najważniejszych elementów strony. Tworząc landing page trzeba pamiętać, że strona ta realizuje jeden cel i jemu powinna być w całości podporządkowana. Dlatego też przyciski (butony) powinny być duże i widoczne a formularze niezbyt skomplikowane. Buttony z wezwaniem działania muszą być łatwe do zauważenia i jeśli wymaga tego stron to mogą się pojawić nawet w kilku miejscach. Zaprojektowana strona docelowa powinna też korelować z wizerunkiem firmy i być spójna z kreacjami reklamowymi, które do niej doprowadziły.

Testowanie

Czasem niewielka zmiana powoduje wzrost konwersji, dlatego warto testować różne rozwiązania i wybierać najlepsze. Niekiedy sama zmiana koloru przycisku albo zdjęcia może poprawić nasze wyniki. Dlatego w przypadku landing page najlepiej sprawdzają się testy A/B. Korzystajmy z nich jak najczęściej i doskonalmy nasze strony lądowania, aby osiągać jak najwyższy wskaźnik konwersji.